راهکارهای نوین برای الکترونیکی شدن تجارت شما

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

02122892416

سفری به دنیای گوگل

مقدمه

درباره گوگل

گوگل شرکتی آمریکایی است که از طریق تبلیغاتی که به همراه خدمات متنوع خود ارائه می‌کند و یا فروش همان خدمات، بدون فرستادن تبلیغات، کسب درآمد می‌کند. این خدمات شامل مواردی چون جستجوی اینترنتی، ا‌یمیل، نقشه برخط، نرم‌افزارهای اداری، شبکه‌های اجتماعی و اشتراک فایل‌های ویدئویی می‌شود.

 

 

تاریخچه

دو دانشجوی دکترای دانشگاه استنفورد، یعنی لری پیج و سرگئی برین ، گوگل را در سال ۱۹۹۸ تأسیس کردند. این شرکت خصوصی در ماه ژوئن ۱۹۹۹ / تیر ۱۳۷۹ رسمأ با سرمایه تأسیس ۲۵ میلیون دلار معرفی شد.این شرکت همراهانی را چون کلاینر پرکینز کاوفیلد و سیکوال کپیتال را پیدا کرد. گوگل سرویس و خدمات عمومی اصلی خود را در وب سایت خود در www.google.com ارائه می‌دهد. این شرکت همچنین سرویس جستجوی  پیشرفته را برای فراهم سازی اطلاعات محتوایی نیز ارائه می‌دهد.

شعار و هدف گوگل

شعار رسمی شرکت گوگل “شرور نباش”.هدف اعلام شده ازطرف بنیان گزاران گوگل عبارت است از “سامان دادن تمامی اطلاعات دنیا”.

فناوری گوگل

فناوری متحول کننده جستجوی گوگل و طراحی مطلوب برای کاربران، گوگل را به بخشی از ماشین‌های ۲ بیلیون شرایط محاسبه شدند را ایفا می‌کند. رتبه صفحه از ساختار پیوند عظیم وب به عنوان ابزار سازماندهی استفاده می‌کند. وجود یک پیوند از صفحه A به صفحه B به عنوان یک امتیاز توسط گوگل تفسیر می‌شود. با مجموع این امتیازها، گوگل تشخیص می‌دهد که کدام صفحه مهم‌تر است. همچنین گوگل این صفحات را تجزیه و تحلیل می‌کند.

مجتمع گوگل با داشتن بیش از ۱۵۰ هزار سرور روش‌های جستجوی خودکار دستی است. بر خلاف ماشین‌های جستجوی دیگر، گوگل ساختاربندی شده تا نتایج جستجوی را به بهترین شکل برای شما ارائه دهد.

معنی گوگل

گوگل برگرفته شده از کلمه Googol که به معنی “یک عدد یک و صد صفر جلوی آن” است که توسط میلتون سیروتا پسر خواهر ادوارد کاسنر ریاضیدان آمریکایی اختراع شده‌است.معنی ومفهوم این جمله آن است که گوگل قصد دارد تا سرویس‌ها، اهداف و اطلاع‌رسانی و اطلاعات خود را تا آن مقدار در وب در جهان گسترش دهد.

 

اگر به مشاوره، آموزش و خدمات طراحی وب سایت نیاز دارید